Vodnář
Charakteristika: Lidé narození ve znamení Vodnáře jsou ovlivněni dvěma charakterově odlišnými planetami. Saturn jim dává klid, soustředění a vytrvalost, zatímco Uran jim působí neklid, originalitu a vznětlivost. Tyto vlastnosti se u nich málokdy vyskytují odděleně, ale jsou v jejich povaze obsaženy ve vyvážené směsi. Tito lidé mají velmi pevnou vůli, kterou čas od času vystřídají nerozváľným činem, protoľe si ukládají často velmi náročné úkoly a připadá jim pod úroveň poradit se o postupech. V ľádném případě ale nejsou nepřizpůsobiví a nikdy netrvají na tom, aby se situace vyvíjely podle jejich přání. Nitro Vodnářů je jemné a křehké a pokud mohou, snaľí se vyhnout konfliktům. Ve své podstatě to jsou lidumilové, kteří se zajímají o sociální problematiku a snaľí se hledat a najít řeąení různých nespravedlností. Milují přírodu a snaží se odhalovat tajemství jejích zákonů a jsou v řešení problémů, které si stanovili neúnavní. K těmto lidem patří snášenlivost, laskavost a tolerance, a proto dovedou být obětavými i soucitnými přáteli a jejich touhou je, získat něco z toho i od vlastního okolí pro sebe. Tito lidé jsou plní neuvěřitelných nápadů, které dovedou systematicky promýšlet, ale zpravidla bývají ve velkém předstihu oproti tomu, na co jsou lidé zvyklí a tak zažívají častá nepochopení a zklamání, ale z těch je vyléčí nový, rovněž originální nápad, aby se historie mohla opakovat. Jsou to snílci, kteří by si zasloužili chápavé okolí a jeho vydatnou pomoc, protože jejich představy jsou řízeny hlubokým idealismem a snahou zlepšovat celý svět a ještě něco v sousedství. Vodnář platí jako ten, který dává věci do pohybu, odstraňuje překážky a osvobozuje od tísní. Má velkou představivost a intuici, která mu umožňuje rozpoznat skryté souvislosti a vidět „za roh“, ale málokdy se se svými, často neveselými poznatky svěřují. Vodnáři nesnášejí omezování své svobody, trpí v malých prostorech bez širokého rozhledu a bez možnosti volného pohybu. Nevydrží dlouho na jednom místě a jakmile někam dojedou, už myslí na návrat, ale nikoho nenutí, aby s ním sdílel jejich neklid.
Fotky
Povaha: sangvinická
Vládce: Uran, Saturn
Živel znamení: vzduch
Kov: olovo
Barvy: modrá, bílá,
Kameny: fluorit, perly achát, tyrkys, onyx,
Šťastná čísla: 2, 30, 4, 9, 10, 15, 39, 45, 49,
 
 
 

Alan Wake

Žánr akční
Výrobce Remedy
Distributor Take 2
Distributor ČR
Homepage www.alanwake.com/
Multiplayer Ne


Od tvůrců velebeného Maxe Payna se snad již brzy dočkáme psychologického thrilleru s příměsí survival hororu. Alan Wake nejenže nabídne značnu míru napětí, ale také originálně prezentovaný příběh, který těžko hledá konkurenci.
Malé finské studio Remedy Entertainment se do herní historie zapsalo tučným písmem. Příběhy Maxe Payna si nenechalo ujít přes čtyři miliony hráčů, což z této licence učinilo jednu z nejvýznamnějších za několik posledních let. Pro firmičku, která měla do té doby na svědomí akorát hříčku Death Rally, určitě vysněný úspěch, který byl navíc korunován odkoupením značky na další dobrodružství newyorského policisty společností Take 2. Remedy za to mělo dostat dvoucifernou sumu v milionech dolarů. Třetího dílu Maxe Payna se tak dozajista dočkáme – spekuluje se, že bude ohlášen již příští rok, ovšem s největší pravděpodobností od jiného studia. Remedy jsou totiž plně zaneprázdněni vývojem svého dalšího brandu, s nímž chtějí herní průmysl atakovat ještě důrazněji než dříve.
Existuje vůbec jeho zmizelá múza? Co se skrývá za bezesnými nocemi? Jak je možné, že se skutečnost tak moc podobá jeho poslední knize?
Hlavní hrdina se kupodivu jmenuje Alan Wake a je to zcela řadový spisovatel béčkového segmentu hororů. Žije si svůj průměrný život s řadovou inspirací, ovšem jen do chvíle než potká Alice. Dívku, která ho neuvěřitelným způsobem inspiruje,začíná mít zvláštní vize, které okamžitě hází na papír a vydává. Co se nestane – kniha se okamžitě stává bestsellerem. Jenže Alice záhy mizí a s Alanem to jde rázem z kopce. Dostavují se noční múry, jež se podivuhodně prolínají s realitou. Spisovatel se tak uchyluje na kliniku do snad až příliš klidného městečka Bright Falls, inspirovaného kupříkladu kultovním Twin Peaks. Vyvstává spousta otázek. Existuje vůbec jeho zmizelá múza? Co se skrývá za bezesnými nocemi? Jak je možné, že se skutečnost tak moc podobá jeho poslední knize?
Remedy hru ve větší míře prezentovali teprve na nedávné akci X06 pořádané Microsoftem – Alan Wake je totiž také jednou z nejočekávanějších her na X-BOX 360. Prezentace, prováděná pány Samem Lakem a Petrim Jäverletoem, každopádně nezklamala, naopak všechny přítomné nadmíru naladila na tu správnou, psychedelickou notu.
Alan si na benzínce vyzvedává klíč od jedné chaty kdesi v horách, krátce se baví s pumpařem, který je jaksepatří tajemný a vydává se svým rozkodrcaným kombikem na cestu. Za volantem vede prazvláštní monolog, který dělá i z nudné jízdy působivý zážitek. Zvláště, když po několika minutách jízdy potkáváte stopaře, jehož pochopitelně nezklamete a zastavíte. Alan situaci komentuje slovy, že se v jeho knížce také objevuje scéna se stopařem. Nic netušící nebožák odpoví, že ho určitě zabije. Zamyšlený Alan ovšem prozradí skutečnost: ne on, ale stopař zemře. Sotva to stačí doříct, přijíždějí k odstavenému vozu, poblíž něhož leží bezvládné tělo. Zastavují, Alan vystupuje, běží k němu, když v tom se ze zatáčky s obrovským rachotem vyřítí náklaďák a vůz, v němž stopař dosud sedí, totálně sešrotuje. Wake upadá do bezvědomí. Po chvíli se probouzí na místě, kde předtím leželo tělo. Má pistoli a baterku. Je tma. Chata je ale už poblíž. Vydává se tedy na cestu po provazovém mostě. Jakmile ho přejde, naráží na cestu osvětlovanou lampami. Jen, jak se k některé z nich přiblíží, tato praská a navozuje ještě větší tmu. Hudba je takřka neslyšitelná, neprostupnou tmou se rozléhá akorát volání vzdáleného hlasu. Volá Alanovo jméno. Utíká. V jeden okamžik se otáčí, vidí jakousi postavu ve velmi nejasném stínu. Zapíná baterku a střílí. Na tomto místě působivá prezentace končí a hoši z Remedy s úsměvem děkují za pozornost. V očích přítomných novinářů vidí, že je mají víc než v hrsti a nízkých hodnocení se tak rozhodně bát nemusí. Samozřejmě, pokud se něco zásadního nepokazí.
Remedy vyslalo tým lidí na severozápad USA, kde nafotili a natočili tuny materiálů, podle nichž pochmurná vizuální stránka vzniká.
Ukázka byla sice jednou z nejkratších na výstavě, nikdo si jí nemohl vyzkoušet na vlastní kůži, nicméně všichni tak nějak tušili, že se tady kutí něco hodně velkého. A to i rozlohou. Okolí Bright Falls se má rozpínat na nezanedbatelných deseti kilometrech čtverečních. Každičký detail bude takřka fotorealistický. Remedy vyslalo tým lidí na severozápad USA, kde nafotili a natočili tuny materiálů, podle nichž pochmurná vizuální stránka vzniká. Po celém okolí se můžete libovolně pohybovat i jezdit. V této souvislosti působí extrémně odvážně, když tvůrci slibují absenci jakýchkoliv nahrávacích obrazovek. Vše potřebné by se mělo načítat za běhu hry.
Textury působí parádně ostře, stejně zajímavé je i nesmírně efektní střídání dne a noci, které probíhá v dosud nemyslitelné plynulosti. Viděli jsme ho ve zrychlené formě a má opravdu mnoho fází. Do toho si připočítejte dynamicky se měnící počasí, které ani omylem není naskriptované. Kdekoliv vás tak může překvapit ranní mlha, déšť, oslňující slunce nebo třeba tornádo. To tvůrci také prezentovali a my můžeme jedině pochvalně pokývat hlavami, protože se v jeho působivosti ukázal i mocný fyzikální engine. Odletovaly střechy domů, stromy se v prudkém větru ohýbaly, mnohdy i vyvracely a do toho všeho poletovaly auta jako smetí. Je jasné, že podobné efekty nejsou zadarmo. K plnému vychutnání si připravte high-end grafické karty, ale také dvoujádrový procesor. Na slabších mašinách budete nuceni významně zredukovat krásné detaily. A pokud stojí kvůli nějaké hře investovat do hardwaru, Alan Wake bude tím nejpádnějším důvodem.
Odletovaly střechy domů, stromy se v prudkém větru ohýbaly, mnohdy i vyvracely a do toho všeho poletovaly auta jako smetí.
Z toho všeho je snad naprosto jasné, že se v Remedy snaží vystihnout především parádní atmosféru, kdy v podstatě ani nevíte proti komu bojujete. Mluví se o jakýchsi stínech, jež se za temnoty stávají mnohem silnějšími. A vzhledem k tomu, že se noc bude v průběhu hry stále prodlužovat, měla by být jednou z nejpoužívanějších „zbraní“ baterka. Tvůrci sází i na formu seriálového konceptu. Nebojte se však postupně vydávaných epizod. Všechno bude hezky v jednom balení, pouze hra bude rozdělena do několika celků s postupnou eskalací napětí. To všechno má z Alana Wakea udělat nezapomenutelný zážitek, kterého bychom se měli dočkat snad už v první polovině příštího roku.
 
Prohlášení o Cookies